top of page
Writer's pictureAdmin Findbulous

Bakery Shop di KL yang Anda Wajib Pergi 👨‍🍳.




Café ini menyediakan dari makanan berat sehingga ke bakery dan pastry yang pastinya lazat. Santapan ini dapat ditambah lagi dengan pemandangan yang cantik dari bunga wisteria yang menghiasi café. Keunikkan yang ada pada café ini adalah mereka menggunakan bahan tulen dan semulajadi. Antara main makanan mereka Kimchee Fried Rice, Black Rice Nasi Lemak, King Prawn Hakkan Noodles dan lain-lain lagi. Pelanggan juga dapat tea times atau coffee times sambil menikmati aneka pastry dan kek yang disediakan.


Alamat: No 8, Jalan Kemuja, Bangsar, 59000 Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Setiap Hari (8.00am – 10.00 pm)

Credit: @lisettes.my | Facebook






Bakery ini menerima tempahan kek daripada pelanggan untuk majlis dan kesemua kek dibuat berdasarkan daripada permintaan pelanggan. Pelanggan juga boleh membuat tempahan cupcake dan customize design pada cupcake tersebut untuk dihidangkan pada majlis hari jadi atau majlis hari guru.


Address: Jalan Bukit Pandan, 56100 Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Setiap Hari (6.00 am – 8.00 pm)

Credit: @bakersdelightkl | Facebook






Café ini menyediakan pelbagai jenis roti dengan harga yang berpatutan, malahan café ini turut menyediakan makanan sarapan pagi, tegahari dan makan malam. Antara makanan yang disediakan di café ini selain bakery adalah makanan western dan makanan asia seperti Ayam masak tomato, nasi ayam kelate, nasi lemak rendang dan sebagainya.


Address: Lot 3, 13.00 & E3, 13.00 Level 3, Pavilion Kuala Lumpur, 55100 Kuala Lumpur

Waktu Operasi: Setiap Hari (10.00 am – 10.00 pm)

Credit: @TheLoafAsia | Facebook






Café ini menyajikan makanan pastry, kek, biskut, sandwich, pie dan sebagainya dengan menggunakan bahan yang segar dan halal. Pelanggan di sekitar Kuala Lumpur juga boleh membuat tempahan biskut, kek, dan pastry yang mereka inginkan, malahan biskut raya juga dijual disini walaupun bukan pada bulan Raya Aidilfitri atau Raya Aidiladha. Kek kahwin atau kek bertunang juga boleh ditempah di café ini.


Address: Tingkat Bawah Medan Mara, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Isnin – Sabtu (8.00 am – 6.30 pm)

Credit: @safa.bakery.cafe | Facebook





Keistimewaan yang ada pada Café ini dimana mereka menyajikan bakery dan pastry dari Jepun. Café ini akan membakar pastry dan roti setiap hari, pelanggan dapat membeli dan menikmati roti dan pastry ini selepas dibakar dari oven. Mereka juga mementingkan kualiti bahan yang digunakan baking, semestinya fresh dan berkualiti.


Address: Unit G-20, Ground Floor, 1 Mont Kiara, Jalan Kiara, Mont Kiara, Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Isnin – Ahad (8.00 am – 8.00 pm)

Credit: @BakeryCafeHACHI | Facebook






Bakery Paul ini merupakan bakery daripada keluarga French pada tahun 1889. Bakery ini membawakan pastry dan bakery tradisional daripada negara French. Bakery ini akan memperkenalkan kepada penduduk Kuala Lumpur kepada tradisional bakery dan pastry mereka. Bakery dan pastry ini akan dibakar setiap hari bagi mengekalkan kualiti dan flavour tersebut.


Address: 2.09.02 & S2.09.02, Level 2, Pavilion Kuala Lumpur, 55100 Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Setiap Hari (10.00 am – 10.00 pm)

Credit: @PAUL1889.Malaysia






Restaurant menyediakan anekan roti, tart dan pastry yang berbeza jenis yang memberi kelainan rasa dan perisa. Kesemua pastry dan bakery ini akan dibakar dan dibuat setiap hari untuk mengekalkan kesegaran baking dan rasa itu. Pelanggan yang datang sebelum ini juga menyukai rasa roti dan pastry dari bakery kerana rasanya yang sedap dan fresh.


Address: No 11, Jalan Setiakasih 5, Bukit Damansara, 50490 Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Selasa – Ahad (8.00 am – 6.00 pm)

Credit: @ thebreadshopdamansara | Facebook


7 views0 comments

Kommentare


bottom of page