top of page
Writer's pictureAdmin Findbulous

Coffee Shop yang Anda Wajib Cuba di KL☕.



1) Feeka Coffee Roaster

Café ini menggunakan Australian coffee beans untuk menghasilkan aroma coffee dan airnya yang pekat. Menggunakan dua teknik untuk brew coffee yang ada sebelm menjadi minuman coffee yang beraroma. Kenikmatan minum coffee ini akan lagi terasa apabila makan bersama pastry dan dessert pada waktu break atau tea time.


Address: No 19, Jalan Mesui, 50200 Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Setiap Hari (8.00 am – 11.00 pm)






2) LOKL Coffee Co

LOKL Coffee merupakan restoran yang menyajikan sajian makanan western, French cuisine, Hainan dishes dan beberapa makanan tradisional resipi. Pelanggan boleh menikmati makanan utama mereka dengan coffee yang dihidangkan oleh restoran ini. Keunikkan yang ada pada restoran ini, mereka menyediakan 2 jenis coffee kepada pelanggan. Pelanggan boleh mencuba western coffee atau lokal coffee yang di brew mengikut tradisional resepi mereka bagi mengekalkan kepekatan dan aroma coffee.


Address: No 30, Jalan Tun H S Lee, City Centre, 50100 Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Isnin – Ahad (8.00 am – 5.00 pm)






3) VCR

VCR Coffee Shop ini ditubuhkan pada tahun 1927 dan berdekatan dengan jalan lama Penjara Pudu. Café ini terkenal dengan aroma coffee mereka yang tersebar disekitar perumahan yang berdekatan. Restoran ini menggunakan coffee bean yang bergred untuk memastikan quality pada beans terjaga, sebelum menghasilkan brew coffee yang beraroma dan pekat.


Address: No 2, Jalan Galloway, 50150 Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Isnin – Ahad (8.30 am – 11.00 pm)






4) Common Man Coffee Roasters

Restoran ini bermula dan ditubuhkan di negara seberang iaitu Singapore pada tahun 2013. Pekerja restoran ini dilatih dan di exposed dengan ilmu coffee dan art latte, untuk melatih mereka menghasilkan coffee yang menarik dan berseni. Pemilihan coffee beans juga dititik beratkan bagi menghasilkan coffee yang segar dan berkualiti. Pelanggan boleh menikmati coffee segar ini pada break time atau tea time sambil melakukan aktiviti membaca yang diminati.


Address: A-G-1 New Podium, Plaza Vads No.1, Jalan Tun Mohd Faud, 60000 Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: Isnin – Ahmad (8.00 am – 5.00 pm)






5) Podgy Kurau

Restoran ini membekalkan pelbagai kek, makanan western dan coffee. Pelanggan boleh menikmati coffee mereka bersama menjamu kek yang dibaking segar dan sedap. Sambil menikmati coffee di waktu petang atau minum coffee untuk boost caffeine sebelum pergi kerja bersama dengan coffee Podgy Kurau.


Address: @podgykurau

Waktu Operasi: Rabu – Isnin (10.00 am – 6.00 pm)

2 views0 comments

Commentaires


bottom of page